Kategoriler

28 Mart 2021 Pazar

SIRILSIKLAM AŞK - Jessica Park Kitap Yorumu


"Baharda romance okuyalım" diyerek çıktığımız yolda ne romantik bişey okuyabildik ne de çiçekler açabildik. Aksine şubattan daha soğuk bi bahar karşıladı bizi!

Öncelikle kitabın adına aldanıp sırılsıklam bir aşk beklemeyin benden söylemesi 🙄 Orijinal adı "Flat-out Love" olan kitabın Yassı aşk şeklinde çevrilmesinin uygun olduğunu düşünen gruptayım. Muhtemelen kitabı okuyanların düşünceleri de beninle aynı olacaktır.

Kitapta bir ana spoiler var açıkçası okurken tahmin etmek zor değil. okuyanmuggle ile "bir şeyden şüpheleniyorum bakalım sen de şüphelenecek misin" gizliliğini koruyarak muhabbet etmemize rağmen her şey apaçık ortadaydı bizim için. Üstelik bir bakıma her şey bu durum üzerine kurulu olunca gerçeğin ortaya çıkması şok etkisi yaratmadı malesef.

Üçleme olduğunu öğrendiğimde ikinci kitabı okuyasım gelmedi, aynı olayları diğer karakterlerin gözünden anlatıldığını öğrenince ise koşarak uzaklaştım.

* Kulüpte paylaşmak üzere alıntı bulmak için çok uğraştım. Bulduğum üç alıntodan biri de Victor Hugo'ya aitti.

* Çabuk tükenen bir kitap. Bir çırpıda okudum yazı dili amerikalıların gençlik filmlerini izliyormuş havasındaydu. Örneğin, annesinin kızına "Selam tatlım nasılsın? Ohio seni şimdiden özledi. (Bak hele lafa) Üniversiteye başladığına hâlâ inanamıyorum hohoho" tarzı konuşmalardan bahsediyorum. 

* Edebi açıdan ve romantizm açısından tatmin edici değil yine de okurken keyif aldım.

* Sevdiğim tek karakter Matt oldu. Yaşından büyük davranışları, kendine has aurası, zeki ve düşünceli oluşuyla güzeldi. Bir de Big Bang Theory Sheldon gibi tişörtler giymesi hoştu, gerçek hayatta erkeklerin böyle baskılı şeyler giymesi güzel olmasa da, karakterin yapısıyla bütünlemişti.

Süper bir kurguya sahip olmasa da romantizm beklentimi karşılayamasa da "Aman kafam yorulmasın" "Aman bir çırpıda bitsin" "Çok bir şey aramıyorum okumalık olsun yeter" diyenler için iyi bir kitap...



Beğendiğim tek alıntı buydu. Godot'ya gönderme yapılmasını sevdim.
Görsellere uğraştığımıza değen bir kitap olsaydı keşke🌸🌸🌸 bu muhteşem kulübü takip etmek için hooop instaya Buffy the book slayer


Hâlâ orijinal kapağı merak edenler için,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder