Kategoriler

23 Aralık 2020 Çarşamba

NATHANİEL HAWTHORNE - KIZIL HARF / DAMGALI KADIN YORUMU #BTBS KİTAP KULÜBÜ



Yazarımız Hawthorne, köklerinin saleme dayanması ve ataları arasında bir salem yargıcı olmasıyla bizi hikayeye bağlayarak beklenti içine sokuyor. Biyografisine baktığımızda çocukluğunun çoğunu bacağındaki bir rahatsızlıktan dolayı evinde izole bir yaşam sürerek geçirdiğini görüyoruz. Hikaye, katı ahlak ve anlayışlar çerçevesinde bir yaşam anlayışı benimsemiş Püriten halkından oluşan bir kasabada geçiyor. Yazar gerçeğe dayandırdığı bu hikayeyle bize salemden sesleniyor. 

Konusu kısaca şöyle; Hester Prynne, kocası uzaklarda olan genç ve güzel bir kadındır. Kimliğini sakladığı biriyle yaşadığı ilişki sonucunda bir çocuk dünyaya getirir ve böylece işlediği günahın cezası olarak ömür boyu göğsünde kızıl A harfiyle yaşamakla damgalanır. Bu damga öldükten sonra dahi mezarına işlenecektir.


Yazarımız salemden sesleniyor dedim ama nasıl dümdüz bir seslenişti öyle. Herhangi bir iniş çıkış olmadan. Olay hikayesi ve bol diyalog seviyorsanız, benim gibi, bir sıfır geride zaten kitap. Üstüne karakterlerin iç çekişlerini, duygudurumlarını okumayı çok istemiştim. Pek çok merak ettiğim nokta, açıklanmayan sorularım vardı. Sonuçta ortada kayıp bir koca ve yasak aşkın meyvesi var. Ne kayıp koca ne adını gizlediği adam ortaya çıktığında tatmin etti. Ancak son kısımlarda biraz yükseldim hikayeye tutunacak birkaç kısım buldum. Aşk var mı yok mu ondan bile emin olamadım nasıl bir aşktı bu? Yazarın amacı püriten toplumunun yergisini yapmaksa o bile eksik kaldı Hester'ın toplumdan delicesine dışlandığını hor görüldüğünü düşünmüyorum. Gerek kıyafetleri gerek davranışlarıyla kendimi toplumdan soyutlayan bir karakterdi benim için, kafamda sokaklarda başı dik, donuk bir suratla sokaklarda yürüyen bir Hester canlandı. İçinde kopan fırtınaları asla bilemedik. Çok güzel yerlere evrilebilecek bir hikayeyken tek düze devam etti benim için. Çocuğunun babasıyla buluştuğu sahnede biraz tat aldım onda da yine eksik duygular vardı...

Buff the Book Slayer kitap kulübümüzün kış okumaları kategorisinin Aralık kitabı bitti. Ocakta görüşmek üzere!

Sen de aramıza katılıp bizimle beraber okumaya ne dersin?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder