Kategoriler

14 Ocak 2018 Pazar

DÜNYA TURUNA NASIL ÇIKILIR?


50 gezginden en heyecanlı dünya turu rotaları


   Uzun zaman sonra yeniden merhaba bir avuç Yılın Son Çiçeği okuyucuları. Bir süre fokus olamamamdan dolayı ara verdikten sonra bana gezgin olmak konusunda ilham veren bir kitap yorumuyla kaldığım yerden devam ediyorum; söz konusu kitap Dünya Turuna Nasıl Çıkılır? Olmakla birlikte size beş parasız ve plansız dünya turuna çıkabileceğiniz konusunda cesaret ve ilham veriyor. Hürriyet Kitap tarafından geçtiğimiz yıl yayımlanan kitapta günümüz Evliya Çelebilerinin tecrübelerini, gezgin fotoğraflarını, röportajlarını ve her zaman her koşulda, örneğin bir çocukla  veya bir bisikletle nasıl seyahat edebileceğiniz hakkında ipuçlarını bulabilirsiniz. Bununla birlikte seyahatiniz örrneğin 6 Aydan uzun sürüyorsa ve beş parasız kaldıysanız nasıl para kazanabileceğiniz, nasıl tasarruf yapabileceğiniz hakkında yeni şeyler öğreniyorsunuz.

  Uluslararası bir misafirperverlik servisi Couchsurfing olayından da bu vesileyle haberim olmuş oldu. Bu iletişim ağı sayesinde gideceğiniz herhangi bir yerde size verecek bir kanepesi olan insanlarla buluşabiliyorsunuz.



  ‘İşte bu kitapta benim gibi gezen, gözlemleyen veya bunları paylaşmaktan zevk alan seyyahlarla tanışacaksınız’ diyor İlber Oltaylı. Kitabı henüz bitirmemiş olsamda başka insanların zevkli tecrübeleri beni de heyecanlandırıyor. Bu kitabı bana hediye eden ve beni her gün heyecanlandıran adama da Osman Aydoğan’ın bu seyyah aşkı temalı şiirini hediye ediyorum;

Ütopyaları farklı iki insanın dostluğunda sana sevgi ile adım atıyorum..
adını bulmana gerek yok,
adını söylememede gerek yok
bir adımına binlerce adım atıp,
kollarında yeniden kendimi buluyorum.
biraz aşağıda kalbin,
biraz yukarda düşüncelerinin savaşının arasında kalıyorum.
canımın yanacağını düşünmeden,
canancılığı bırakıp ruhuna ilaç olmak için
Malezya’nın güzelliklerini terk edip,
Sahra’ya teslim oluyorum.
biraz umut
biraz unut
fazlaca sen
fazlaca biz diyerek.
Sahra’da biraz daha kalsam
tüm benlikler biz oluyor.
tüm bizlikler serap olup gözlerimde kayıp oluyor
yinede;
ah gayret diyorum dizlerimiz kumlardan çıkana kadar
ah gayret diyorum yüksek dağları aşacağız
ah gayret diyorum Fas’tan geçip Mısır’da senin adına, piramitlerin içinde ibadet edeceğim...

Dartanyan 👄

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder